wtorek, 5 września 2017

SZYBKI MURZYNEK NA OLEJU




Składniki ( forma25x30cm):
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1½ szklanki drobnego cukru ( dałam trochę mniej cukru)
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 3 czubate łyżki ciemnego kakao
  • 2 łyżeczki cynamonu ( można pominąć )
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 szklanka oleju np. rzepakowego
  • ½ szklanki mleka
  • 3 średniej jajka
  • garść rodzynek
Wykonanie:
  • do miski wykładamy wszystkie składniki czyli mąkę, cukry, kakao, cynamon, proszek do pieczenia, sól, olej, mleko oraz jajka, całość miksujemy do połączenia składników, na koniec dodajemy rodzynki oczywiście jak lubicie i mieszamy
  • ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy około 30-40 minut do suchego patyczka w piekarniku nagrzanym do 175ºC.





Źródło: http://bombakaloryczna.pl/murzynek-ciasto-czekoladowe/

76 komentarzy:

  1. Ciasto mojego dzieciństwa - muszę upiec na niedzielę :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj tak mojego też :) gorąco pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyyyyyyyyyycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę się cieszę, że ciacho smakowało :)

      Usuń
    2. Ja dodaje do tego 3 łyżki dżemu wiśniowego :) Pyycha

      Usuń
  4. Szybki i łatwy przeps pychotka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie i to w nim lubię najbardziej, gorąco pozdrawia :)

      Usuń
  5. Ho hoo ;D Wygląda naprawdę świetnie :) Wypróbuję ten przepis w weekend ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że ciasto smakowało :D gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Dobrze dobrany prezent dla faceta to szansa na zaskarbienie sobie jego sympatii. Jeśli chcesz podarować mu coś, wyjątkowego, wybierz produkt, który spełni jego oczekiwania.
    prezent dla faceta

    OdpowiedzUsuń
  7. Super opcja na szybkiego murzynka ! Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam,
    własnie chce upiec tego murzynka i zastanawia mnie o ile zwiększyć ilość składników na większą formę? co Pani sądzi? wszystko podwoić?Dzięki z góry za odpowiedź :) nie chciałabym zepsuć tak fajnego prostego przepisu :>

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda wyśmienicie. Zapraszamy do nas :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziś zrobiłam pierwszy raz. Jestem zaskoczona prostotą wykonania i smakiem. Pyszny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, u mnie często króluje właśnie przez prostotę i szybkość wykonania, polecam dodać różne dodatki np orzechy lub przeciąć na pół i posmarować dżemem czy kremem śmietanowym. Krótko mówiąc cisto jest idealną bazą do różnych kombinacji :) pozdrawiam

      Usuń
  11. Dziękuję, nie zliczę ile razy robiłam już to ciasto. Jest szybkie i smaczne. Dla siebie robię z połowy porcji w małym korytku, a jak jadę do rodzinki w gości to całą porcję.
    Robię polewę z paru kostek czekolady i mleka. Palce lizać! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy pieczenie w 175 stopniach ma być góra dół czy termoobieg?

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie za dużo tego proszku ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekę dużo. I moim zdaniem przy tej ilości składników jest za dużo proszku do pieczenia. Dajcie jedną łyżeczkę proszku i ubijcie osobno bialka z jaj i delkatnie wymieszajcie. Proszek jest nie zdrowy i powoduje wiatry. Hihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ten przepis jest o tyle fajny,że jak nie masz czasu dajesz wszystko do miski naraz,miksujesz i gotowe ;)

      Usuń
  15. Ciasto czekoladowe to zawsze pewniak, praktycznie wszyscy znajomi i rodzina uwielbiają moje ciasto czekoladowe z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-szybkie-ciasto-czekoladowe/ mogę z czystym sumieniem polecić, jest proste i bardzo efektowne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Szybki do zrobienia i PYSZNY! polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje pierwsze życiowe osiągniecie
    Smak pierwsza klasa 👍
    Dzięki za przepis 😊

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciacho super, piekę go już 4 raz w tym miesiącu. Na wierzch daje polewę z kakao i posypuję wiórkami kokosowymi.

    OdpowiedzUsuń
  19. Sprawdzilam i polecam. Naprawde swietna sprawa. Dzieki za inspiracje. Swoja droga przy zakupie skladników warto sprawdzic czy maja certyfikaty (np olej palmowy ma RSPO. Co to jest RSPO? zapraszam do lektury:D) Mamy wtedy lepsza jakość:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mąkę chyba na końcu dodać nie wszystko razem z plynnymi produktami?

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciasto bardzo szybkie w przygotowaniu i przepyszne. Dodałam do niego przyprawę do piernika. Będę na pewno wracać do tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyszło pycha. Dałam trochę mniej cukru, dodałam 3 łyżeczkii powideł A po upieczeniu przekroilam na pół i przełożyłam powidłami. Rewelacja.za każdym razem wychodzi. Szybki i nieskomplikowany przepis. Takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Sprawdź czym jest regeneracja silnika hydraulicznego - regeneracja pompy hydraulicznej

    OdpowiedzUsuń
  25. Jakiej wielkości blacha będzie najlepsza?

    OdpowiedzUsuń
  26. Super wpis. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Prosty, szybki i zawsze zrobiony w punkt – dla mnie, przeciętnej jeśli chodzi o wypieki kucharki – idealny przepis, do którego wracam zawsze wtedy, gdy trzeba zrobić coś słodkiego na szybko.

    OdpowiedzUsuń
  28. Upieklam wczoraj. Wyszlo pyszne. Dodalam dzemu kilka lyzek. Szukalam bardzo latwego przepisu na murzynka z niedrogimi skladnikami. Wreszcie Znalazlam. Dziekuje bardzo za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  29. Pyszne ciasto.Dla mnie za mało mleka

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten przepis jest świetny. Piekłam to ciasto już z 10 razy czasem z małymi modyfikacjami tj orzechy, przyprawa korzenna, cynamon. Zawsze wychodzi super. Nawet moja córka 12 lat robiła. Dziękuję bardzo za ten prosty przepis.

    OdpowiedzUsuń
  31. Rewelacyjny przepis. Akurat dziś miałam ochotę na szybkie ciacho czekoladowe. Wyszło idealnie. Z gałką lodów palce lizać. Dziękuję,będę korzystała z przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  32. Super ciasto pycha

    OdpowiedzUsuń
  33. Super drugi dzien z rzedu zrobilem super szybkie wykonanie

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciasto jest bardzo gęste aż zapycha mikser. Tak ma być? Jest mało składników mokrych olej i tylko pół szklanki mleka. Można mieszać łyżką? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Przepyszne! Dziękuję za wpis!

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja zamiast rodzinek dodaje 2 łyżki dżemu śliwkowego, truskawkowego lub porzeczkowego, na dużą blachę robię 1,5 porcji i wtedy ma ciasto ok5-6cm wysokości, nie dodaje cynamonu tylko czasem posypuję na Plewę orzechy włoskie posiekane

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny wpis czekam na więcej

    OdpowiedzUsuń
  38. Wyszedł zakalec także nie polecam:(

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie dość, że wyszedł przepyszny (dodałam trzy łyżki dżemu do podanych składników), to jeszcze przygotowanie go zajmuje zaledwie kilka minut, jak się postarasz ; ) IDEALNIE

    OdpowiedzUsuń
  40. BArdzo dobrze się czyta tak przygotowany materiał pełen informacji. Polecam znajomym

    OdpowiedzUsuń
  41. Pyszne ciasto. Polecam!

    OdpowiedzUsuń