poniedziałek, 2 marca 2015

TORT BIAŁY PUCH BEZ PIECZENIA


Kochani to już 2 lata mojego bloga slodkiezapomnienie.blogspot.com i na tą okazję polecam przepis na  Tort biały puch, który jest pyszny i prosty w wykonaniu ,a co najważniejsze nie wymaga piekarnika i świetnie pasuje na różne okazje :)



Składniki  na spód ( tortownica 22cm):
  • 300 g  pokruszonych herbatników
  • 125 g masła/ margaryny
  • 100 g mlecznej czekolady
Składniki wierzch:
  • 100+500 ml schłodzonej śmietany 30 %
  • 300g białej czekolady
  • 2 łyżki żelatyny + ⅓ szklanki zimnej wody
  • 2 łyżki cukru pudru
  • dodatkowo do ozdoby np. starta czekolada, owoce, wiórki kokosowe, krokant itp
Wykonanie:
  • herbatniki kruszymy na drobno ,ja  użyłam malaksera
  • masło/margarynę oraz czekoladę mleczną rozpuszczamy w rondlu, następnie mieszamy z herbatnikami,
  • mieszankę herbatnikową  przenosimy do tortownicy i ugniatamy ale nie za mocno,  tortownicę odstawiamy do lodówki na jakieś 20-30 minut tak żeby spód się zespolił
  • żelatynę namaczamy w ⅓ szklanki zimnej wody, żeby  napęczniała
  • w kąpieli wodnej rozpuszczamy białą czekoladę z dodatkiem 100ml śmietanki kremówki, gdy się rozpuści dodajemy napęczniałą żelatynę, całość mieszamy do połączenia się składników, odstawiamy do ostudzenia
  • pozostałą schłodzoną śmietankę 500ml ubijamy na sztywno,  pod koniec ubijania dodajemy 2 łyżki cukru pudru
  • do przestudzonej masy czekoladowej dodajemy 2-3 łyżki ubitej śmietany, mieszamy następnie masę czekoladową przekładamy do pozostałej ubitej śmietany, całość dokładnie mieszamy i przekładamy do tortownicy,
  • chłodzimy w lodówce 2-3 godziny
  • gotowy torcik dekorujemy według upodobania




Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=eKMpZYx0WNM

64 komentarze:

  1. Od samego patrzenia ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tort. Gratuluje rocznicy i życzę powodzenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje wutrwalosci ;) piekny zasluxony torcik ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Elegancki :) Gratuluję rocznicy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To musi być rewelacyjne - takie połączenie smaków i ten wygląd - kusi i to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pierwszy raz go robiłam i przyznaje , że jest pyszny ,gorąco polecam :)

      Usuń
  6. Wygląda tak... że brak słów. Piekny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wygląda :)
    Gratulacje i mnóstwa inspiracji na kolejne lata blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! Nie wygląda na taki bez pieczenia- wręcz przeciwnie- prezentuje się bardzo dostojnie i tak delikatnie zarazem:) Piękny!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jadłam takie ciasto i polecam, jest naprawdę pyszny (spód najlepszy) :D

    OdpowiedzUsuń
  10. A blaszka najlepiej o jakich wymiarach aby tak wygladal?

    OdpowiedzUsuń
  11. mam tortownicę 28cm i żeby tak ładnie wyglądał muszę pewnie pozwiększać składniki,oby mi się udał:)
    mam w piątek urodziny i chcę go zrobić bo jest przepiękny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobry wybór na urodzinowe przyjęcie :) przesyłam link z filmikiem , na pewno też ułatwi Ci przygotowanie tortu :) https://www.youtube.com/watch?v=eKMpZYx0WNM
      i zdecydowanie musisz zwiększyć ilość składników. Wszystkiego najlepszego :) i wierze,że tort będzie wszystkim smakował :)

      Usuń
  12. Witam, torcik faktycznie wygląda cudnie. Jednak jako laik w temacie tortów i jakiegokolwiek użycia bitej śmietany mam pytanie - jaki czas mniej więcej jest potrzebny do jej ubicia oraz na ile masa czekoladowa musi być przestudzona - (temperatura pokojowa, czy może wystarczy tylko czas ubijania śmietany?), żeby połączyć ją z bitą śmietaną? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z bitą śmietaną trzeba uważać, czasowo to parę minut i wizualnie widać ,że jest już sztywna ( tak jak przy ubiciu białek) jednak jak za długo będzie ubijana mogą powstać w niej grudki masła a to jest nie pożądane,
      poniżej przesyłam Ci linka do filmiku gdzie wizualnie będziesz dokładnie widziała jak krok po kroku podziałać z przygotowaniem tortu , mam nadzieję, że pomoże,pozdrawiam :)
      https://www.youtube.com/watch?v=eKMpZYx0WNM

      Usuń
  13. zrobie za tydzien!

    Zapraszma do siebie!
    http://rozoweokulary-goldberry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo jestem ciekawa czy torcik smakował :) Mam nadzieję, że tak :) dziękuję za zaproszenie na pewno wpadnę :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Czy położenie jakiejś konfitury (może coś kwaskowatego dla przełamania smaku?) między spodem a masą byłoby dobrym pomysłem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. osobiście nigdy tego tortu nie przekładałam konfiturą ale wydaje mi się, że śmiało można dodać owocowy akcent.

      Usuń
  15. Biała czekolada to tłuszcze niezdrowe, aromaty i cukry więc jest to masa nie mająca nic wspólnego z czekloadą

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy torcik można zrobić dzień wcześniej wieczorem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można :) Ze względu na brak czasu mój tort został zrobiony wczoraj "na jutro" i nabiera właśnie mocy urzędowej w lodówce 😉

      Usuń
    2. pewnie, że można go zrobić dzień wcześniej nawet lepiej jak zrobi się go wcześniej bo tort się zespoli ,a smaki się przegryzą

      Usuń
  17. Wielka szkoda, że nie można publikować swoich zdjęć. Tort pierwszorzędny, bardzo prosty, bez babrania ;) W myśl zasady: "Im prościej, tym lepiej". Mój został nieco zmodyfikowany. Na spód mniej masła, więcej czekolady :D Masa śmietanowa nie otrzymała ani grama cukru, dostała go za to masa czekoladowa + extra cukier waniliowy oraz kilka kropel olejku waniliowego :) I w celu złamania słodkiej słodkości dekoracja z wiśni kandyzowanych, malin oraz kiwi :) Smak tortu jest nieziemski, Ptasie Mleczko od W. chowa się na przedbiegach! Bardzo serdecznie dziękuję za przepis i inspirację :) Ściskam i gorąco pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, mega się cieszę, że ciacho smakowało :)gorąco pozdrawiam :D

      Usuń
  18. Mniam :)dziękuję za przepis <3 przyda mi się!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Hej!:) A czy myślisz, że jeżeli dodam do masy jeszcze wiórki kokosowe to będzie ok? Chodzi mi bardziej o konsystencję, czy nie będzie za gęsta. Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można spróbować ale dodałabym ich nie za dużo , pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Mega sprawa ten przepis, istna rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
  21. podwójne gratulacje! Za rocznicę i za tort! Świetna sprawa mieć taką kobietę w domu. Nakłoniłaś mnie do rozpoczęcia przygody kulinarnej! Buziaki kochana.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję, takie komentarze uskrzydlają :D Trzymam kciuki aby Twoja przygoda kulinarna trwała i trwała :)gorąco pozdrawiam Kasia

      Usuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. może spróbujesz mojego tortu https://rurkazkremem01.blogspot.com/2018/03/tort-czekoladowy-dzisiaj-na-moim-blogu.html :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Jest cudowny, juz dwa razy go robiłam i dwa razy sie udał. Pychotka

    OdpowiedzUsuń
  25. Niezłe opcje daliście !

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepiękny tort, zresztą nie tylko ten. Bardzo lubię Twoje przepisy, raz próbowałam nawet sama, ale jednak torty to za wysokie progi jak na moje umiejętności. Teraz planuję zamówić na dzień matki i trafiłam na coś takiego jak torty online. Czy jest tu może jakaś osoba, która od nich zamawiała i może się wypowiedzieć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się ale ręczę głową , że dałabyś radę spokojnie zrobić tort np śmietanowy z truskawkami, podstawa to biszkopt ,a potem tylko krem ze śmietanki kremówki z cukrem pudrem, posypać truskawkami i gotowe :) Ja też nie jestem mistrzem tortów a raczej jeżeli chodzi o ich zdobienie ale środek spokojnie daję radę . Co do strony torty online to niestety nie mam wiedzy,ale może masz jakąś małą lokalną cukiernię z której warto skorzystać, gorąco pozdrawiam i w razie pytań służę pomocą , pozdrawiam Kasia

      Usuń
  27. Czy mogę to udekorować masą majątkową? Czy torcik nie opadnie?

    OdpowiedzUsuń
  28. Takim tortem można zrobić niespodziankę dziecku z okazji Dnia Dziecka, który już niebawem. Na pewno by się ucieszyło, bo przecież wszystkie dzieci lubią słodycze. Do tego można dodać dekoracje w postaci ulubionych czekoladek. Jeżeli jednak nie mamy talentu do pieczenia wtedy lepiej zamówić tort online.

    OdpowiedzUsuń
  29. NAjlepszy wariant jaki smoczek dla dziecka ranking 2022

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubisz rowery? Rower crossowy jaki wybrać o to jest pytanie.

    OdpowiedzUsuń
  31. her comment is here www.dolabuy.su visit this site right here find more information investigate this site browse around these guys

    OdpowiedzUsuń
  32. To są zdecydowanie moje smaki

    OdpowiedzUsuń
  33. wyglądasz smakowicie, dziękuję

    OdpowiedzUsuń