sobota, 16 marca 2013

BAJADERKI

Ostatnio przechodziłam obok cukierni i na wystawie były bajaderki i tak się do mnie uśmiechały, że nie wytrzymałam i musiałam je zrobić ;) taka mała słodycz, a cieszy. Ok. zgodzę się, że w cukierni były one o niebo większe ale ja wolę małe kuleczki, takie na dwa gryzy, idealne :) 

 Składniki:
  • 2-3 duże paczki herbatników ( pokruszonych)
  • 90 g masła 
  • 5-6 łyżek dżemu porzeczkowego
  • 1/2 szklanki cukru pudru(można dać mniej)
  • 3 łyżki nutelli lub kremu czekoladowego
  • 4 łyżki  ciemnego kakao
  • 3 łyżki rodzynek, orzechów
  • 1-2 łyżki rumu
Dodatkowo do obtoczenia:
Wiórki kokosowe, orzechy mielone, płatki czekolady itp
Wykonanie:
  • do pokruszonych herbatników dodajemy wszystkie składniki i zagniatamy, gdy masa będzie bardzo się lepiła dodajemy trochę herbatników i jeszcze raz zagniatamy, 
  • wstawiam do lodówki  na jakieś 2 godziny, masa ładnie stwardnieje i nie będzie problemów z formowaniem kulek(ja brałam masę na łyżeczkę i od razu wykładałam na talerzyk z np. wiórkami kokosowymi i obtaczałam je , dopiero wtedy brałam do ręki i formowałam kulkę)
  •  uformowane bajaderki wstawiamy następnie na całą noc do lodówki i gotowe :) 




źródło: http://kotlet.tv/bajaderki-kulki

6 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia, naprawdę ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo dziękuję :)i gorąco pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękujemy za zdjęcie apetycznej bajaderki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cieszę się, że się zdjęcia podobają :)

    OdpowiedzUsuń