wtorek, 24 września 2013

CIASTECZKA CYNAMONOWE (SZYBKIE)

Jesień, jesień ach to Ty….   wczoraj  do nas zawitała to i ciasteczka na tą okazję musiały się pojawić. Szybkie, kruche i cynamonowe do tego kubek kakao i możemy witać się z jesienią z jej smakami i kolorami :)


Składniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • ⅓ szklanki drobnego cukru(jeżeli lubicie słodsze ciasteczka można zwiększyć ilość cukru)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • ⅓ łyżeczki imbiru w proszku
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 1 łyżka miodu
  • 50g masła

Wykonanie:
  • wszystkie składniki tj. mąkę, cukier, cynamon, imbir, sodę, jajko, miód i masło dodajemy do miski i zagniatamy na gładkie ciasto (w razie potrzeby podsypać łyżką mąki gdyby było zbyt klejące podczas  wyrabiania czy wałkowania)
  • z ciasta wykrawamy foremkami ciasteczka i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując odstępy 
  • pieczemy około 10 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C.




Źródło:  Stare zapiski, niestety nie pamiętam autora przepisu

82 komentarze:

  1. SUPER SMACZNE I SZYBIKIE!!!!! NUMBER 1!!
    Nie dodałem miodu ,ale i tak są pyszne wiem coś więcej na ten temat bo mam 12 lat :) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) dla takich komentarzy warto prowadzić bloga :) Bardzo się cieszę, że ciacha smakowały :D

      Usuń
  2. Ja za chwilę biorę się do robienia, chcę wziąć coś pysznego do szkoły ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że ciasteczka smakowały :)

      Usuń
  3. genialne!
    Robiłam je z moją 3,5 - letnią córeczką. Niesamowita frajda. A jaka satysfakcja;) Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że dziewczyny spodobał się Wam przepis i co najważniejsze, że ciasteczka smakowały :) gorąco pozdrawiam

      Usuń
  4. ale pysznie wyglądają... chyba się skuszę ;). ile mniej-więcej wychodzi ciasteczek z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sztukowo nie pamiętam ale mniej więcej tyle ile jest ciasteczek na zdjęciu czyli jakieś dwie blaszki

      Usuń
  5. Ciasteczka są fenomenalne :) W szkole zrobiły furorę (upiekłam je jako mikołajkowy prezent dla klasy) a warto dodać, że mam 14 lat i antytalent kucharski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. brawo i cieszę się ,że ciasteczka smakowały :) ja dokładnie tak jak Ty gdy miałam 14lat zaczęłam przygodę z wypiekami :) gorąco pozdrawiam ps jak poradziłaś sobie z tymi ciachami to już wszystkie drzwi cukiernicze stoją przed Tobą otworem :D

      Usuń
  6. Są super! Bardzo łatwe i szybkie, co prawda okropnie się lepią i przy wałkowaniu/wykrajaniu trzeba podsypywać ogromne ilości mąki, ale są bardzo smaczne i idealne, gdy potrzeba szybko zrobić coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się że ciasteczka smakowały :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  7. trzeba dodać imbir ?

    OdpowiedzUsuń
  8. jeżeli nie lubisz to nie musisz dodawać, jednak imbir świetnie się łącz z cynamonem więc osobiście polecam jego dodanie , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam. Jestem ciekawa ile można przechowywać takie ciasteczka, żeby nic im się nie stało? i Ile mniej więcej ich wychodzi z podanych składników ? Jutro mam zamiar wziąść się za pieczenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja staram się trzymać ciasteczka w szczelnej puszce do 7 dni, niestety ilości dokładnej już nie pamiętam ale powinno wyjść około 2 blaszek, ( ilość zależy od wielkości foremek) mam nadzieje, że ciacha będą smakowały :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Pamiętam jak byłam mała i chodziłam do sąsiada i u niego zawsze dostawałam ciasteczka cynamonowe szukałam wielu przepisów , które by były zbliżone smakiem do tych ciasteczek i w końcu trafiłam :D baaardzo dobre, pycha :D . Miałam lekki problem z ciastem, ale poradziłam sobie będę dalej korzystać z Twojego bloga i czekam na nowe przepisy :D

      Usuń
    3. bardzo się cieszę, że ciastka smakowały ,a co najważniejsze smak z dzieciństwa odnaleziony :) gorąco pozdrawiam i wierzę, że jeszcze nie jeden przepis przetestujesz :)

      Usuń
  10. Zajefajne ciacha ,a co do ilosci ciastek to wystarczy zwiekszyc proporcje :) a w smaku kapitalne:)dzieki za przepis;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super :) bardzo się cieszę, że ciacha smakowały :)

      Usuń
  11. Przepis bardzo fajny. Biore się za pieczenie ale chyba będę musiała zwiększyc proporcje :) jak zostanie to wezmę na wycieczkę szkolną :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to polecam upiec więcej i koniecznie zabrać na wycieczkę :)

      Usuń
  12. ciasteczka wyszły super :) Mąż od razu się zajadał :) Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i polecam się na przyszłość :) gorąco pozdrwiam

      Usuń
  13. Dziś zrobiłam i wyszły wysmienite! Dzieki za przepis, prosty i szybki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę ,że ciacha smakują :)

      Usuń
  14. składniki dodałam według przepisu ale ciasto wyszlo strasznie klejące .co robic?:(

    OdpowiedzUsuń
  15. łyżka mąki nie pomaga...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj w takich momentach ratuję się większą ilością mąki

      Usuń
  16. Oj z chęcią ten przepis wypróbuję! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne!!!!!! Jest 21.00 a ja właśnie je zjadam ! PYSZNE ! I bardzo proste w przygotowaniu sama je robiłam a mam 13 lat ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie czapki z głów dla młodej Pani cukiernik :) i bardzo się cieszę, że ciacha smakowały :)

      Usuń
  18. Są pyszne:) Upiekłam je wczoraj na próbę przez środowym pieczeniem z przedszkolakami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę i wierze, że maluchom będą smakowały :D pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Maluchy oszalały na ich punkcie, moje dzieci również. Mamy dzwonią i proszą o przepis, bo dzieciaki ciągle ciastka wspominają:). Dziękuję za ten przepis:)

      Usuń
    3. :D:D:D hi hi bardzo się cieszę, że przedszkolakom smakowały ciasteczka i że zrobiły taką furorę :) gorąco pozdrawiam Kasia

      Usuń
  19. Troszkę mi się sypnęło sody i wyrosły bułeczki :D Ale mimo wszystko są świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najważniejsze, że ciacha smakowały :)

      Usuń
  20. Super przepis! Działam z wnuczka Julią ,a posmakujemy przy herbatce z okazji Dnia Nauczyciela
    / Julia ma dzień wolny , a ja na zasłużonej emeryturze/. Dziękujemy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale mi to miło czytać , cieszę się bardzo , że tak pięknie dziewczyny razem działałyście w kuchni i pyszne ciasteczka upiekłyście :) gorąco pozdrawiam :D

      Usuń
  21. dziewczyny, co można dodać zamiast masła/margaryny ? oliwę? olej kokosowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj trudno mi powiedzieć ,niestety nie pomogę

      Usuń
    2. nic sie nie da raczej niestety

      Usuń
  22. Polecam dodać trochę więcej mąki niż jest w przepisie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami trzeba, niestety nie wiem dlaczego bo raz wychodzą bezproblemowo , a czasami trzeba właśnie podsypać je dodatkową ilością mąki . Jednak smak tu jest najważniejszy i za każdym razem są pyszne :)

      Usuń
  23. Wczoraj podjęłam wyzwanie i upiekłam te ciasteczka. Początkowo była masakra bo ciasto się bardzo kleiło. Nie wiem czy w efekcie nie zużyłam 2 szklanek mąki zamiast jednej. I jeszcze zrobiłam jedną (moim zdaniem ważną właściwą dla niezbyt doświadczonej piekarki-samoradzika) rzecz - dodałam łyżkę śmietany 18 % kwaśnej :) ciasteczka wyszły super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja babcia też śmietaną kwaśną w takich sytuacjach używała :) Najważniejsze,że ciacha smakowały :)

      Usuń
  24. Szybkie i smaczne ! Tego właśnie szukałam :D Zamiast mąki pszennej użyłam żytniej - polecam :) dziękuję za przepis !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że ciasteczka smakowały , gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  25. Co mogłabym zrobić, aby ciasteczka były miękkie?

    OdpowiedzUsuń
  26. po upieczeniu ciasteczka są miękkie i trochę mnie dziwi,że Twoje ciacha są twarde, polecam zatem dodać do puszki kawałki chleba, zadziała błyskawicznie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wiem czemu są twarde bo to może przez miód??

      Usuń
  27. Ciasteczka są wyśmienite!! I szybciutkie!! Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać, że mają jedną wadę - szybko się je robi i równie szybko znikają

      Usuń
  28. Są super robie troche z mamą a mam lat moja 19 letnia siostra zrobiła zrobiliśmy pisakami i były super polecam te pierniczki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ups zapomniałem napisać że mam 9 lat HEHE :P :P

      Usuń
    2. i też że mam jutro Wigilijkę w klasie i nie mam co dać :D

      Usuń
    3. mam w Twoim wieku bratanka i już wiem co będzie ze mną piekł jak wpadnie do mnie :)
      Cieszę bardzo , że ciasteczka tak bardzo Ci smakowały, mam nadzieję, że jakieś ciasteczka jednak zostały żeby poczęstować koleżanki i kolegów z Twojej klasy :)

      Usuń
  29. Ciasteczka wyglądają obiecująco, a pozytywne komentarze tylko zachęcają do wypróbowania przepisu. Myślę, że upiekę jedną albo dwie partie na spotkanie ze znajomymi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że ciasteczka smakowały :)

      Usuń
  30. Mój mąż stwierdził, że genialne !
    Lepsze uznał jak jego mamy więc o czymś to świadczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mnie to cieszy :)gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  31. czy imbir w proszku jest obowiązkowy? :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Pyszne ciastka mi wyszły, rewelacyjny przepis ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nadchodzi sezon jesienny i sama za niedługo znowu będę je piekła, cieszę się , że ciasteczka przypadły do gustu :)

      Usuń
  33. są pyszne ale twarde - zmiękną z czasem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę mnie to dziwi bo są to chrupkie ciasteczka ale nie twarde jednak jeśli wyszły Ci twarde zamknij je w puszcze lub słoiku z dodatkiem np kawałka chleba ,wtedy bardzo szybko zmiękną

      Usuń
  34. one są super, zawsze przed "Mikołajem" szukam przepisu, bo robimy cynamonki, żeby Mikołaj się skusił i do nas zajrzał, zostawiamy mu na noc na talerzu, a rano dzieci zastają okruchy i prezenty :)
    Dodaję przyprawę do pierników i łyżeczkę kakao.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, mam nadzieję, że Mikołajowi ciacha smakowały :D gorąco pozdrawiam

      Usuń
  35. Wspaniałe ciasteczka - szybkie, łatwe w wykonaniu i pięknie pachną. Mój pięciolatek był zachwycony procesem wygniatania ciasta, wałkowania, wykrawania, pieczenia, no i co najważniejsze degustowania :) jakbym go nie uprzedziła, ze nie będzie co dekorować, to zjadł by chyba wszystkie :D pozdrawiam i dziękuje serdecznie za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę :) takie komentarze uskrzydlają,gorąc pozdrawiam, a w szczególności małego pomocnika :D

      Usuń
  36. Właśnie wyszły z piekarnika! Pychotka! :) Mam nadzieję, że wytrzymają do jutra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. one lubią w tajemniczy sposób znikać :P

      Usuń
  37. Ciasteczka są pyszne. Robiłam je dzisiaj z Synem i planujemy zrobić także po świętach. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę i gorąco pozdrawiam :D

      Usuń
  38. Ciasteczka są przepyszne :) Szybko się je robi. Super przepis!!
    Pozdrawiam,
    Justyna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak , też je bardzo lubię, ciesze się, że ciasteczka smakowały :D gorąco pozdrawiam :) Kasia

      Usuń