wtorek, 24 września 2013

CIASTECZKA CYNAMONOWE (SZYBKIE)

Jesień, jesień ach to Ty….   wczoraj  do nas zawitała to i ciasteczka na tą okazję musiały się pojawić. Szybkie, kruche i cynamonowe do tego kubek kakao i możemy witać się z jesienią z jej smakami i kolorami :)


Składniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • ⅓ szklanki drobnego cukru(jeżeli lubicie słodsze ciasteczka można zwiększyć ilość cukru)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • ⅓ łyżeczki imbiru w proszku
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 1 łyżka miodu
  • 50g masła

Wykonanie:
  • wszystkie składniki tj. mąkę, cukier, cynamon, imbir, sodę, jajko, miód i masło dodajemy do miski i zagniatamy na gładkie ciasto (w razie potrzeby podsypać łyżką mąki gdyby było zbyt klejące podczas  wyrabiania czy wałkowania)
  • z ciasta wykrawamy foremkami ciasteczka i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując odstępy 
  • pieczemy około 10 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C.




Źródło:  Stare zapiski, niestety nie pamiętam autora przepisu

105 komentarzy:

  1. SUPER SMACZNE I SZYBIKIE!!!!! NUMBER 1!!
    Nie dodałem miodu ,ale i tak są pyszne wiem coś więcej na ten temat bo mam 12 lat :) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) dla takich komentarzy warto prowadzić bloga :) Bardzo się cieszę, że ciacha smakowały :D

      Usuń
    2. Te ciasteczka wyszły suuuuperanckie , kocham cynamon i te ciasteczka były super . Pozdrawiam serdecznie miłego dnia

      Usuń
    3. Ciasto straszliwie się przykleja do rąk. Przepis do dupy.

      Usuń
  2. Ja za chwilę biorę się do robienia, chcę wziąć coś pysznego do szkoły ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. genialne!
    Robiłam je z moją 3,5 - letnią córeczką. Niesamowita frajda. A jaka satysfakcja;) Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że dziewczyny spodobał się Wam przepis i co najważniejsze, że ciasteczka smakowały :) gorąco pozdrawiam

      Usuń
  4. ale pysznie wyglądają... chyba się skuszę ;). ile mniej-więcej wychodzi ciasteczek z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sztukowo nie pamiętam ale mniej więcej tyle ile jest ciasteczek na zdjęciu czyli jakieś dwie blaszki

      Usuń
  5. Ciasteczka są fenomenalne :) W szkole zrobiły furorę (upiekłam je jako mikołajkowy prezent dla klasy) a warto dodać, że mam 14 lat i antytalent kucharski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. brawo i cieszę się ,że ciasteczka smakowały :) ja dokładnie tak jak Ty gdy miałam 14lat zaczęłam przygodę z wypiekami :) gorąco pozdrawiam ps jak poradziłaś sobie z tymi ciachami to już wszystkie drzwi cukiernicze stoją przed Tobą otworem :D

      Usuń
  6. Są super! Bardzo łatwe i szybkie, co prawda okropnie się lepią i przy wałkowaniu/wykrajaniu trzeba podsypywać ogromne ilości mąki, ale są bardzo smaczne i idealne, gdy potrzeba szybko zrobić coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się że ciasteczka smakowały :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  7. trzeba dodać imbir ?

    OdpowiedzUsuń
  8. jeżeli nie lubisz to nie musisz dodawać, jednak imbir świetnie się łącz z cynamonem więc osobiście polecam jego dodanie , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam. Jestem ciekawa ile można przechowywać takie ciasteczka, żeby nic im się nie stało? i Ile mniej więcej ich wychodzi z podanych składników ? Jutro mam zamiar wziąść się za pieczenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja staram się trzymać ciasteczka w szczelnej puszce do 7 dni, niestety ilości dokładnej już nie pamiętam ale powinno wyjść około 2 blaszek, ( ilość zależy od wielkości foremek) mam nadzieje, że ciacha będą smakowały :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Pamiętam jak byłam mała i chodziłam do sąsiada i u niego zawsze dostawałam ciasteczka cynamonowe szukałam wielu przepisów , które by były zbliżone smakiem do tych ciasteczek i w końcu trafiłam :D baaardzo dobre, pycha :D . Miałam lekki problem z ciastem, ale poradziłam sobie będę dalej korzystać z Twojego bloga i czekam na nowe przepisy :D

      Usuń
    3. bardzo się cieszę, że ciastka smakowały ,a co najważniejsze smak z dzieciństwa odnaleziony :) gorąco pozdrawiam i wierzę, że jeszcze nie jeden przepis przetestujesz :)

      Usuń
  10. Zajefajne ciacha ,a co do ilosci ciastek to wystarczy zwiekszyc proporcje :) a w smaku kapitalne:)dzieki za przepis;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super :) bardzo się cieszę, że ciacha smakowały :)

      Usuń
  11. Przepis bardzo fajny. Biore się za pieczenie ale chyba będę musiała zwiększyc proporcje :) jak zostanie to wezmę na wycieczkę szkolną :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to polecam upiec więcej i koniecznie zabrać na wycieczkę :)

      Usuń
  12. ciasteczka wyszły super :) Mąż od razu się zajadał :) Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i polecam się na przyszłość :) gorąco pozdrwiam

      Usuń
  13. Dziś zrobiłam i wyszły wysmienite! Dzieki za przepis, prosty i szybki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. składniki dodałam według przepisu ale ciasto wyszlo strasznie klejące .co robic?:(

    OdpowiedzUsuń
  15. łyżka mąki nie pomaga...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj w takich momentach ratuję się większą ilością mąki

      Usuń
  16. Oj z chęcią ten przepis wypróbuję! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne!!!!!! Jest 21.00 a ja właśnie je zjadam ! PYSZNE ! I bardzo proste w przygotowaniu sama je robiłam a mam 13 lat ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie czapki z głów dla młodej Pani cukiernik :) i bardzo się cieszę, że ciacha smakowały :)

      Usuń
  18. Są pyszne:) Upiekłam je wczoraj na próbę przez środowym pieczeniem z przedszkolakami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę i wierze, że maluchom będą smakowały :D pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Maluchy oszalały na ich punkcie, moje dzieci również. Mamy dzwonią i proszą o przepis, bo dzieciaki ciągle ciastka wspominają:). Dziękuję za ten przepis:)

      Usuń
    3. :D:D:D hi hi bardzo się cieszę, że przedszkolakom smakowały ciasteczka i że zrobiły taką furorę :) gorąco pozdrawiam Kasia

      Usuń
  19. Troszkę mi się sypnęło sody i wyrosły bułeczki :D Ale mimo wszystko są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  20. Super przepis! Działam z wnuczka Julią ,a posmakujemy przy herbatce z okazji Dnia Nauczyciela
    / Julia ma dzień wolny , a ja na zasłużonej emeryturze/. Dziękujemy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale mi to miło czytać , cieszę się bardzo , że tak pięknie dziewczyny razem działałyście w kuchni i pyszne ciasteczka upiekłyście :) gorąco pozdrawiam :D

      Usuń
  21. dziewczyny, co można dodać zamiast masła/margaryny ? oliwę? olej kokosowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj trudno mi powiedzieć ,niestety nie pomogę

      Usuń
    2. nic sie nie da raczej niestety

      Usuń
    3. dodałam masło orzechowe zamiast zwykłego. wyszły niesamowite

      Usuń
    4. ooo na pewno przetestuję :)

      Usuń
  22. Polecam dodać trochę więcej mąki niż jest w przepisie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami trzeba, niestety nie wiem dlaczego bo raz wychodzą bezproblemowo , a czasami trzeba właśnie podsypać je dodatkową ilością mąki . Jednak smak tu jest najważniejszy i za każdym razem są pyszne :)

      Usuń
  23. Wczoraj podjęłam wyzwanie i upiekłam te ciasteczka. Początkowo była masakra bo ciasto się bardzo kleiło. Nie wiem czy w efekcie nie zużyłam 2 szklanek mąki zamiast jednej. I jeszcze zrobiłam jedną (moim zdaniem ważną właściwą dla niezbyt doświadczonej piekarki-samoradzika) rzecz - dodałam łyżkę śmietany 18 % kwaśnej :) ciasteczka wyszły super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja babcia też śmietaną kwaśną w takich sytuacjach używała :) Najważniejsze,że ciacha smakowały :)

      Usuń
  24. Szybkie i smaczne ! Tego właśnie szukałam :D Zamiast mąki pszennej użyłam żytniej - polecam :) dziękuję za przepis !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że ciasteczka smakowały , gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  25. Co mogłabym zrobić, aby ciasteczka były miękkie?

    OdpowiedzUsuń
  26. po upieczeniu ciasteczka są miękkie i trochę mnie dziwi,że Twoje ciacha są twarde, polecam zatem dodać do puszki kawałki chleba, zadziała błyskawicznie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wiem czemu są twarde bo to może przez miód??

      Usuń
  27. Ciasteczka są wyśmienite!! I szybciutkie!! Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać, że mają jedną wadę - szybko się je robi i równie szybko znikają

      Usuń
  28. Są super robie troche z mamą a mam lat moja 19 letnia siostra zrobiła zrobiliśmy pisakami i były super polecam te pierniczki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ups zapomniałem napisać że mam 9 lat HEHE :P :P

      Usuń
    2. i też że mam jutro Wigilijkę w klasie i nie mam co dać :D

      Usuń
    3. mam w Twoim wieku bratanka i już wiem co będzie ze mną piekł jak wpadnie do mnie :)
      Cieszę bardzo , że ciasteczka tak bardzo Ci smakowały, mam nadzieję, że jakieś ciasteczka jednak zostały żeby poczęstować koleżanki i kolegów z Twojej klasy :)

      Usuń
  29. Ciasteczka wyglądają obiecująco, a pozytywne komentarze tylko zachęcają do wypróbowania przepisu. Myślę, że upiekę jedną albo dwie partie na spotkanie ze znajomymi ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mój mąż stwierdził, że genialne !
    Lepsze uznał jak jego mamy więc o czymś to świadczy :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piec z termoobiegiem czy bez?

    OdpowiedzUsuń
  32. czy imbir w proszku jest obowiązkowy? :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Pyszne ciastka mi wyszły, rewelacyjny przepis ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nadchodzi sezon jesienny i sama za niedługo znowu będę je piekła, cieszę się , że ciasteczka przypadły do gustu :)

      Usuń
  34. są pyszne ale twarde - zmiękną z czasem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę mnie to dziwi bo są to chrupkie ciasteczka ale nie twarde jednak jeśli wyszły Ci twarde zamknij je w puszcze lub słoiku z dodatkiem np kawałka chleba ,wtedy bardzo szybko zmiękną

      Usuń
  35. one są super, zawsze przed "Mikołajem" szukam przepisu, bo robimy cynamonki, żeby Mikołaj się skusił i do nas zajrzał, zostawiamy mu na noc na talerzu, a rano dzieci zastają okruchy i prezenty :)
    Dodaję przyprawę do pierników i łyżeczkę kakao.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, mam nadzieję, że Mikołajowi ciacha smakowały :D gorąco pozdrawiam

      Usuń
  36. Wspaniałe ciasteczka - szybkie, łatwe w wykonaniu i pięknie pachną. Mój pięciolatek był zachwycony procesem wygniatania ciasta, wałkowania, wykrawania, pieczenia, no i co najważniejsze degustowania :) jakbym go nie uprzedziła, ze nie będzie co dekorować, to zjadł by chyba wszystkie :D pozdrawiam i dziękuje serdecznie za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę :) takie komentarze uskrzydlają,gorąc pozdrawiam, a w szczególności małego pomocnika :D

      Usuń
  37. Właśnie wyszły z piekarnika! Pychotka! :) Mam nadzieję, że wytrzymają do jutra :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciasteczka są pyszne. Robiłam je dzisiaj z Synem i planujemy zrobić także po świętach. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ciasteczka są przepyszne :) Szybko się je robi. Super przepis!!
    Pozdrawiam,
    Justyna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak , też je bardzo lubię, ciesze się, że ciasteczka smakowały :D gorąco pozdrawiam :) Kasia

      Usuń
  40. Witam czy zamiast sody można dodać proszek do pieczenia? Proszę o szybką odpowiedź bo jutro chce je robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj przepraszam ale umknął mi gdzieś ten post i dopiero teraz go odczytałam, tak jak najbardziej, można sodę zamienić na proszek do pieczenia

      Usuń
  41. A czy można w ten sposób zrobić ciasto piernikowe ? Sadzicie, że wyjdzie równie okazale czy jednak lepiej się nie bawic w to i nie próbować?

    OdpowiedzUsuń
  42. Dzieki za ten przepis.Ciastka pyszności.Szybkie w wykonaniu. Podwoiłam proporcje i wyszły 3 blaszki ciastekcroznej wielkości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo to konkretna ilość ciasteczek, ciesze się bardzo ,że ciasteczka smakowały , gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  43. Świetny wpis, super fotografie.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. Zrobiłam z zamiarem przeniesienia na wigilię klasową ale po upieczeniu cała blaszka poszła w domu. Wszyscy mówią że przepyszne, lepsze od tradycyjnych pierników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hi hi oj tak mają magiczną moc znikania :) gorąco pozdrawiam i ciesze się bardzo, że ciasteczka smakowały :)

      Usuń
  45. Mmmm...ciasteczka wymiataja, wyszly przepyszne, szybko sie robi, szybko piecze no i szybko znikaja w brzuszku :)
    od dzis to moje ulubione ciasteczka:)
    dziekuje badzo za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Wspaniałe ciasteczka! Uwielbiam cynamon.

    Kupiłam ostatnio wykrawacze do ciasteczek https://yourhomestory.com.pl/kuchnia/pieczenie/wykrawacze-do-ciastek więc spróbuję upiec coś na Święta. Mam nadzieję, że słodkości mi wyjdą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno wyjdą no i koniecznie musisz przetestować nowe foremki :) gorąco pozdrawiam

      Usuń
  47. wspaniale :D ja niestety nie mialam miodu ani sody ale zato wielka ochote na cos slodkiego a sklepy juz zamkniete, wiec dodalam proszku do pieczenia waniliowego , roznica jest tylko ze trzeba ciut dluzej piec okolo 30 min , ale smak the best ;) wspaniale , dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  48. CIASTO KLEI SIĘ MASAKRYCZNIE, NIE DA SIĘ TEGO ROZWAŁKOWAĆ NA STOLNICY, TRZEBA DOWALIĆ DODATKOWO TYLE MĄKI, ŻE WYCHODZĄ TWARDE JAK KAMIENIE, NIE POLECAM.

    OdpowiedzUsuń
  49. Najlepsze ciasteczka, puszyste i chrupkie. Znajomi je uwielbiają i w sumie piekę je cały rok - modyfikuję dodatki np raz cynamon, innym razem przyprawa korzenna lub kakao

    OdpowiedzUsuń