sobota, 30 listopada 2013

DROŻDŻOWY WARKOCZ CYNAMONOWO-MARCEPANOWY

Kolejna propozycja świąteczna  to przepis  który wpadł mi  dosłownie w ręce pochodzi z ulotki lidlowj, drożdżowy warkocz, który jest nadziany masą cynamonowo-marcepanową. Dla mnie pycha . Poniżej podaję  link do filmiku który na pewno bardzo Wam pomoże, gorąco zachęcam i polecam :D


Składniki  na ciasto:
  • 300g mąki pszennej
  • 150ml mleka
  • 22g drożdży
  • 30g cukru
  • 40g roztopionego masła
  • 2 żółtka
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 1 białko do posmarowania
  • płatki lub słupki migdałowe do posypania
  • miód do posmarowania wierzchu ciasta
Składniki na nadzienie:
  • 200g marcepanu
  • 2 białka
  • 100g zmielonych migdałów ze skórką
  • 50g cukru pudru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 20ml rumu
Wykonanie nadzienia:
  • marcepan ucieramy z białkami,
  • następnie stopniowo dodajemy zmielone orzechy i cukier puder, na koniec do masy dodajemy cynamon i rum, całość dokładnie mieszamy, odstawiamy


Wykonanie ciasta:
  • drożdże, cukier  oraz cukier waniliowy ucieramy
  • mleko podgrzewamy do max temperatury 40ºC, następnie wlewamy je do drożdżowo cukrowej mieszanki, mieszamy
  • teraz do dużej miski przesiewamy mąkę, robimy w niej wgłębienie do którego wlewamy mieszankę drożdżową, miskę przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 20 minut w ciepłe miejsce,
  • gdy rozczyn urośnie, mieszamy go z resztą mąki, roztopionym masłem oraz szczyptą soli, całość dokładnie wyrabiamy tak długo, aż  ciasto nie będzie się nam kleić do rąk, następnie odstawiamy  do wyrośnięcia do chwili podwojenia objętości czyli około 1 ½ godziny 
  • wyrośnięte ciasto  jeszcze raz zagniatamy ,a następnie rozwałkowujemy  je na duży prostokąt o grubości 3-4mm, smarujemy nadzieniem i zwijamy jak roladę zaczynając od dłuższego boku
  • tak zwinięte ciasto delikatnie spłaszczamy, żeby masa równomiernie się rozłożyła, następnie przecinamy je wzdłuż na trzy  równe paski z których zaplatamy warkocz, całość smarujemy białkiem i posypujemy migdałami (płatki lub słupki), przekładamy je na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia- ja użyłam blaszki z piekarnika, ciasto jest duże więc ułożyłam je po przekątnej blaszki,
  • odstawiamy ciasto na 15-20 minut,
  • pieczemy 40 minut w piekarniku nagrzanym do 190ºC
  • gotowe ciasto, jeszcze ciepłe smarujemy miodem, kroimy dopiero jak wystygnie.




Źródło: http://kuchnialidla.pl/product/warkocz-cynamonowo-marcepanowy

10 komentarzy:

  1. Cynamon , marcepan toż to moje smaki ! Wygląda pysznie i na pewno zagości na moim świątecznym stole :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też uwielbiam te połączenie :D gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Z taki nadzieniem musiała smakować bosko!

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda kusząco! mnie też dopadło podobne połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie zachęcam tym bardziej do wypieku cynamonowo-marcepanowego :)

      Usuń
  4. Cudny ten warkocz, ostatnio warkocz drożdżowy piekłam w zeszłym roku w okresie przedświątecznym. Dzięki za przypomnienie tak wspaniałego wypieku jakim jest drożdzowy warkocz! :)

    OdpowiedzUsuń