wtorek, 27 stycznia 2015

CIASTKA Z CIASTA FRANCUSKIEGO Z JABŁKAMI

W prostocie siła... czyli ciastka z ciasta francuskiego z nadzieniem jabłkowo - rodzynkowym oraz aromatycznym cynamonem. Proste, szybkie, pyszne i co najważniejsze zawsze wychodzą :)


Składniki:
  • opakowanie ciasta francuskiego
  • 1-2 jabłka
  • sok z cytryny
  • 2 łyżki rodzynek
  • ½ łyżeczki cynamonu lub przyprawy do szarlotki
  • 1-2 łyżeczki  brązowego cukru
Dodatkowo na lukier:
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2-3 łyżki wody

Wykonanie:
  • płat ciast francuskiego dzielimy na prostokąty +/- 13x12 cm
  • jabłka obieramy i kroimy w kostkę, polewamy sokiem z cytryny, następnie dodajemy rodzynki, cynamon oraz cukier ( cukru można dodać więcej lub mniej ,a nawet można go pominąć ale to już według uznania ) wszystko razem ze sobą mieszamy, tak przygotowane nadzienie wykładamy na przygotowane prostokąty z ciasta francuskiego, następnie sklejamy brzegi i robimy nacięcia z wierzchu każdego z ciastek
  • ciastka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, pieczemy 10-12 minut w temperaturze 220°C
  • gotowe studzimy, następnie lukrujemy.



8 komentarzy:

  1. Wyglądają uroczo! Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby nie późna pora biegłabym do sklepu po ciasto francuskie:)muszę upiec takie ciastka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gorąco polecam :) proste i pysze :)

      Usuń
    2. Właśnie miałam okazję się przekonać-upiekłam,dziś robię powtórkę z innym nadzieniem:)

      Usuń
    3. mniam :) też mi się marzy powtórka :)

      Usuń
  3. Wykorzystałam Twój przepis w 50%. :D
    Omyłkowo zamiast ciasta francuskiego kupiłam to na bklavę. Bałam się, że się nie uda ale ufff. Jakoś dało radę.
    Mimo to następnym razem jednak wypróbuję w całości Twój przepis. :)
    Ale jabłka skropione cytryną - rewelacja. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciszę się bardzo , bo ciastka proste w wykonaniu i mega smaczne :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń