niedziela, 19 lipca 2015

SERNIK TRUSKAWKOWY Z MASCARPONE NA ZIMNO

Przepis znalazłam u mojego guru sernikowego Kasi z bloga Gotuję bo lubię i krótko mówiąc kolejny świetny i pyszny przepis :)


 
Składniki na spód ( tortownica 26-28cm):
  • 500g truskawek
  • 5 czubatych łyżeczek żelatyny
  • 100ml wrzątku
  • 500g serka mascarpone
  • 250g jogurtu greckiego
  • 8-10 łyżek cukru pudru
Składniki na wierzch:
  • 500g truskawek
  • 2 galaretki truskawkowe
 Wykonanie:
  • do wrzątku dodajemy żelatynę i energicznie mieszamy ,aż się całkowicie rozpuści, odstawiamy do wystygnięcia
  •  truskawki do masy serowej blendujemy na mus, odstawiamy
  • do miski dodajemy ser macarpone, jogurt grecki oraz cukier puder ,wszystko  dokładnie miksujemy na jednolitą masę, następnie dodajemy mus truskawkowy i mieszamy,
  • na koniec do masy serowej dodajemy małym strumieniem przestudzoną żelatynę, całość dokładnie mieszamy
  • masę przekładamy do  szczelnej tortownicy ( 26-28cm) i wstawiamy na 1-2  godzinny do lodówki
  • kiedy masa serowa się chłodzi, przygotowujemy galaretkę według opisu na opakowaniu ale zmniejszamy ilość wody do jej przygotowana o połowę czyli na 2 galaretki potrzebujemy 2 szklanki gorącej wody
  • drugą porcję truskawek zgniatamy widelcem lub blędujemy  ale to już według indywidualnych upodobań czy chcemy uzyskać  kawałki czy  mus truskawkowy
  • po godzinie sernik wyciągamy z lodówki i wylewamy na niego galaretkę wymieszaną z truskawkami i ponownie wstawiamy tortownicę do lodówki najlepiej na całą noc.


Źródło:  http://gotowaniecieszy.blox.pl/2011/06/Truskawkowy-sernik-z-mascarpone-na-zimno.html

4 komentarze:

  1. Wygląda cudownie! Na pewno się skuszę, ale wiem, ze nie wyjdzie mi tak pięknie jak Tobie :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spokojnie dasz radę :) jestem pewna, że wyjdzie dokładnie taki sam :)

      Usuń
  2. Wygląda pieknie, za tydzień mam gości i spróbuję zrobić, mam nadzieję że mi wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń