piątek, 29 stycznia 2016

ROLADA KOKOSOWA BEZ PIECZENIA

Rolada kokosowa zrobiona jest w podobny sposób jak kartofelki bo i tu i tu używamy kruszonych herbatników. Jednak na drugi raz przeprażę trochę kokos aby mocniej wydobyć jego aromat i na pewno dodam polewę z gorzkiej czekolady aby w pełni przypominała w smaku batoniki kokosowe. Warto się pokusić i zrobić ją w podstawowej czy też podrasowanej wersji :)



Składniki:
  • 300g herbatników
  • 2 łyżeczki gorzkiego kakao
  • 120g drobnego cukru + niewielka ilość gorącej wody
  • 150g wiórków kokosowych
  • 150g cukru pudru
  • 150g masła ( 1 łyżka idzie do ciemniej masy)

Wykonanie:
  • herbatniki kruszymy ( ja użyłam malaksera), dodajemy do nich kakao, mieszamy
  • drobny cukier wsypujemy do szklanki ( 250ml) do której wlewamy gorącą wodę, wlewamy jej  tylko tyle aby zakrył cukier , czyli uzupełniamy wodą do połowy szklanki ,ważne żeby cukier się całkowicie rozpuścił i uzyskamy syrop/kleik
  • do suchych składników dodajemy roztopioną wodę z cukrem oraz 1 łyżkę masła, całość dokładnie wyrabiamy na gładką i nie klejącą masę, odstawiamy na bok
  • w drugiej misce łączymy ze sobą wiórki kokosowe, cukier puder oraz masło
  • ciemną masę rozwałkowujemy na papierze do pieczenia na prostokąt o grubości około 0,5 cm, następnie rozkładamy na niej masę kokosową.
  • zwijamy całość  w roladę, zaczynają od dłuższego boku
  • roladę zawijamy w papier lub folię spożywczą i wkładamy na minimum 2h do lodówki , a najlepiej na całą noc.




Źródło:http://smaker.pl/przepis-rolada-kokosowa-jak-baton-bounty,110136,sandra1.html

11 komentarzy:

  1. zjadłabym kawałek:)
    zapraszam do udziału w konkursie na mym blogu http://jedzismakuj.blogspot.com/2016/01/konkurs-kulinarna-frajda-przepisy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na moim blogu

      Usuń
    2. bardzo dziękuję za zaproszenie :)

      Usuń
  2. o kurczę, naprawdę fajna receptura! i deser bardzo efektowny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego jak tylko zobaczyłam przepis wiedziałam, że muszę go przetestować i śmiało mogę powiedzieć, że warty przetestowania :)

      Usuń
  3. Wygląda pysznie;)
    http://szanujwspomnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i gorąco pozdrawiam, no i oczywiście zachęcam do przetestowania :)

      Usuń
  4. A mi nie wyszło :(( Jak to możliwe ?? Robiłam według przepisu, dałam 300 g herbatników i masło, a i tak ta masa była strasznie krucha. Jak próbowałam zawinąć to wszystko się kruszyło.. Jaki błąd popełniłam ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja roladę robiłam pierwszy raz i nie miałam problemów z jej przygotowaniem . Niestety trudno mi powiedzieć dlaczego masa się kruszyła

      Usuń
  5. Ja też robiłam,totalna katastrofa.Ciasto kruszy się nie ,można zawinąć w roladę (robione ściśle wg przepisu) tak słodkie że aż mdli.Na zdjęciu wygląda przepięknie i apetycznie , rzeczywistości klapa.Chciałabym zobaczyć filmik jak robi je autorka:)może ja coś źle robiłam? Osobiście nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda ,że rolada nie wyszła :( faktycznie przyznaję ,że jest bardzo słodka ale mimo to bardzo smaczna. Warto pamiętać, że cukru można zawsze dodać mniej niż w przepisie. Pozdrawiam

      Usuń