niedziela, 16 czerwca 2013

BROWNIE Z TRUSKAWKAMI I BEZĄ

Zastanawiam się jak opisać to Brownie bo przyznam się, że brak  mi słów bo jest idealne i nie mam do czego się przyczepić ;p  słodycz brownie i bezy idealnie przełamują truskawki , które są przysłowiową kropą nad i, i dopełniają całość  ach  czysta poezja i uczta dla zmysłów :D


Składniki na brownie:
  • 180 g masła
  • 180 g gorzkiej czekolady, posiekanej
  • 4 jajka, w temperaturze pokojowej
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 120 g mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao
  • 200 g truskawek
Składniki na bezę:
  • 4 białka
  • 250 g drobnego cukru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Wykonanie brownie:
  • roztapiamy masło i czekoladę , odstawiamy do lekkiego przestudzenia,
  • w misce delikatnie mieszamy jajka razem z cukrem oraz ekstraktem waniliowym
  • do masy dodajemy teraz mąkę, kakao oraz letnią  masę czekoladowo-maślaną i wszystko dokładnie mieszamy
  • ciasto wykładamy do formy (23x27) lub dużej tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia, w równych odstępach  na cieście układamy przepołowione truskawki
  • pieczemy około 15-18 minut w piekarniku nagrzanym do 180ºC( ważne aby ciasto było podpieczone, a na wierzchu pojawiła się lekko popękana powierzchnia)
  • pod koniec podpiekania zabieramy się za przygotowanie bezy
Wykonanie bezy:
  • białka ubijamy na sztywno, 
  • pod koniec miksowania dodajemy łyżką cukier cały czas miksując po  każdym dodaniu  cukru, 
  • na sam koniec dodajemy mąkę ziemniaczaną  i jeszcze raz wszystko miksujemy, 
  • powstałą bezę delikatnie wykładamy na podpieczone brownie, 
  • obniżamy temperaturę  do 160 ºC i wkładamy ciasto ponownie do piekarnika , pieczemy jeszcze  około 40 minut
  • beza powinna się ładnie zrumienić i lekko popękać, ważne żeby sprawdzić patyczkiem czy brownie jest już upieczone, (wbijajmy patyczek w środek ciasta ważne żeby nie było na nim śladów surowego ciasta), 
  • studzimy w uchylonym piekarniku, kroimy dopiero jak jest zimne 
  •  nie wkładamy do lodówki.


6 komentarzy:

  1. Racja! Truskawki i czekolada to duet idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ech.... tylko szkoda, że truskawki nie są cały rok ale trzeba korzystać póki co :) polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj zrobiłam to ciasto jest PYSZNE!!!! Ale o wiele dłużej musiałam je piec;) samo ciasto piekłam 30min, natomiast z beza jeszcze ok 50min-bo ciągle patyczek był mokry z czekoladowego ciasta. Ciasto wilgotne i obłędne. Jeszcze truskawki zastąpiłam wcześniej odmrożonymi wiśniami. pychotaaaa:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super najważniejsze, że ciacho smakowało :) ja je ubóstwiam, a co temperatury to zależy często od piekarnika stąd te różnice dlatego warto być czujnym w czasie pieczenia tak jak Ty :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Jak już patrzę i myślę o tym deserze to czuję jego przepyszny smak. Ja właśnie na jutro zaplanowałam zrobienie brownie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ ale fajny pomysł z tą bezą mi się pojawił. Więc na pewno będę próbować czegoś innego.

    OdpowiedzUsuń