wtorek, 23 lipca 2013

MICHAŁKOWE BABECZKI

Szukałam, szukałam i nie znalazłam do końca tego co chciałam więc trochę poniższy przepis zmodyfikowałam  i tak powstały babeczki z  ciemnych Michałków których mam cały kartonik  :)  Ba kultowe Michałki z Hanki, moje ulubione cukierki z dzieciństwa, które były pierwsze przed wszystkimi innym później pojawiającymi się cukierkami tego typu. Jak dla mnie właśnie te Michałki to nr jeden. Babeczki z ciemnymi michałkami są świetne coś jak murzynki z orzeszkami o smaku  Michałków, gorąco polecam :)

Składniki:
  • 2 jajka 
  • 2 żółtka
  • 75 g  drobnego cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 70 g masła
  • 2 łyżki mleka
  • 100 g ciemnych Michałków
  • 70 g mąki pszennej
  • 50 g mielonych migdałów
  • ½  łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½  łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
 Dodatkowo
  • Cukierki Michałki około12 szt
  • ½ czekolady gorzkiej
  • 1 łyżeczka oleju
Wykonanie:
  • Masło, mleko i 100g cukierków Michałków roztapiamy w garnuszku, zostawiamy do ostudzenia
  • Jajka, żółtka oraz cukier ubijamy do chwili aż powstanie jasna masa
  • Do jajecznej masy dodajemy ekstrakt waniliowy oraz przestudzoną masę maślano-michałkową i dokładnie  wszystko miksujemy
  • na koniec dodajemy wymieszaną mąkę z solą, proszkiem do pieczenia, soda ,migdałami oraz dodajemy jogurt i jeszcze raz dokładnie wszystko razem miksujemy na niskich obrotach
  • ciastem napełniamy papilotki, do każdej babeczki wsadzamy po dwie połówki michałków
  • pieczemy  17-20 minut w piekarniku nagrzanym do 180ºC
  • gotowe i przestudzone babeczki ozdabiamy glazurą czekoladową( roztopowa czekolada z łyżeczką oleju) i posypujemy pokruszonymi michałkami



Inspiracja: http://cioccolatogatto.blox.pl/2012/11/Babeczki-Bialy-Michalek.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz