poniedziałek, 15 lipca 2013

SZYBKIE CIASTECZKA "EGZOTYCZNE"

Przepis na te ciasteczka jest po części zaczerpnięty z programu  pyszne 25, który też już kiedyś testowałam ale miałam ochotę na małą modyfikację a co ;) lubię testować i smakować, i przerabiać, i tworzyć, i się przy tym naprawdę dobrze bawić bo pieczenia, a potem fotografowanie tych słodkich cudeniek jest dla mnie idealnym lekiem na wszystko , aż chciało by się zaśpiewać jesteś lekiem na całe zło …lalala dobra, dobra już kończę reasumując , do ciasteczek dodałam świetną mieszankę suszonych owoców które znalazłam w Rossmanie bo jest w nich zarówno  suszony ananas, jak i papaja, i płatki kokosa więc tak egzotycznie mnie te owocki natchnęły, że  powstały te ciacha na fundamencie ciasteczek z czekoladą. Ciasteczka po zmianie są najeżone suszonymi owocami i są krucho-piaskowe, a na dodatek są skąpane w wiórkach kokosowych, czy mam coś więcej pisać ;p


Składniki:
  • 120 g miękkiego masła
  • 70 g cukru
  • 1 łyżka cukru z wanilią
  • 1 jajo
  • 210 g mąki
  • 2 łyżki budyniu waniliowego w proszku
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • duża garść suszonych owoców( ananas, papaja, płatki kokosowe, rodzynki)
  • wiórki kokosowe do obtoczenia ciasteczek
Wykonanie:
  • masło ucieramy z cukrem  i cukrem z wanilią na jasny krem,
  • dodajemy jajko, obie mąki oraz proszek i szczyptę soli, i wszystko dokładnie mieszamy
  • na koniec dodajemy suszone owoce i jeszcze raz mieszamy aż wszystko ładnie się nam połączy
  • teraz z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego i obtaczamy je w kokosie
  • ciasteczka układamy na  blaszce wyłożonej papierem do pieczenia( nie zapomnijcie zachować odstępów ) i pieczemy na złoty kolor 12-15 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz