wtorek, 2 lipca 2013

ZDROWE CIASTECZKA Z OWOCAMI GOJI

Pyszna i zdrowa alternatywa dla  standardowych ciasteczek. Są świetną przekąska którą przygotujemy bardzo szybko i co najważniejsze są pyszne, spełniają się świetnie w roli przekąski między głównymi posiłkami, polecam :)
Składniki:
  • 150 g płatków orkiszowych/owsianych
  • 30 g otrębów pszennych
  • 60 g mąki wieloziarnistej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • nasionka z  ½ laski wanilii
  • 40 g rodzynek
  • 40 g posiekanych orzechów nerkowca
  • 60 g suszonych owoców goji
  • 20g żurawiny
  • 2 jajka
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • 50 g miodu
 Wykonanie:
  • do dużej miski wsypujemy wszystkie suche składniki  czyli płatki owsiane, otręby, mąkę wieloziarnistą, proszek do pieczenia, wanilię oraz  wszystkie owoce suszone: rodzynki, owoce goji, żurawinę i orzechy, wszystko mieszamy
  • dodajemy teraz jajka, jogurt oraz miód i wszystko jeszcze razem mieszamy
  • z ciasta  formujemy okrągłe płaskie ciasteczka, które wykładamy na blaszkę wyłożona papierem do pieczenia
  • pieczemy 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180ºC





Inspiracja: http://www.mojdietetyk.pl/cos_pysznego_zdrowego/orkiszowe-ciasteczka-z-owocami-goji-i-orzechami-nerkowca.html

10 komentarzy:

  1. wyglądają świetnie! takie zdrowe ciasteczka, które można jeść bez ograniczeń to ja bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. co można dodać zamiast miodu?? (jestem uczulona)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez problemu możesz zastąpić miód każdym innym słodzidłem np brązowym cukrem, golden syrup, stewią itp , pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Jakimi owocami mozna zastapic owoce goji? (obawiam sie, ze w poblizu mojego domu ich nie dostane) Goraco pozdrawiam:*
    PS. Blog jest genialny, a pysznosci, ktore powstaja w mojej kuchni dzieki Twoim przepisom jeszcze lepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że wypieki wychodzą a co najważniejsze, że smakują :) a co do owoców goji to np żurawina świetnie też się tu sprawdzi, a przy tym również jest zdrowa i dobrze smakuje :) gorąco pozdrawiam :D

      Usuń
  4. ...skoro nie mozesz kupic w pobliżu domu to zamów przez internet:) kurier przyniesie :) a ciasteczka pychotki :) zrobiłam

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo się cieszę ja je też bardzo lubię, a co przesyłek internetowych faktycznie praktycznie i wygodnie :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają niesamowicie. Na pewni spróbuję, a przy okazji bardzo ładne zdjęcia ;) Zastanawiam się nad suplementem diety z jagodami goji podobno wspomagają odchudzanie. Znalazłam o tym info na nuvialab.pl/blog/goji-berry-extract-jagody-goji-zamkniete-w-tabletkach czy warto się za coś takiego brać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :) a co do suplementów to jak we wszystkim jedni są zwolennikami drudzy przeciwnikami, ja jednak wybieram jagody goji w ich naturalnej formie, dodając je do musli, wypieków, a co do tego że wspomagają odchudzanie odsyłam tutaj : http://www.chinskieprzepisy.pl/artykuly/jagody-goji-odchudzanie , gorąco pozdrawiam

      Usuń