czwartek, 1 maja 2014

CIASTECZKA OWSIANE

Bardzo smaczne ciasteczka owsiane które na pewno są świetną alternatywą dla kupnych,  niestety albo stety ciasteczka wyszły mi twarde ale przyznam się, że mi to w ogóle nie przeszkadzało bo  lubię chrupać, a raczej wchrupywać się w nie jak w sezamki  :P. Z podanej ilości wyszło mi 10 dużych ciasteczek. Gorąco polecam :)
 
 
Składniki:
  • 50g masła
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • ½ szklanki brązowego cukru
  • ½ szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • dodatkowo można dodać cynamon ale nie jest to konieczne

Wykonanie:
  • masło roztapiamy na patelni, dodajemy płatki owsiane i mieszamy, smażymy tak długo aż uzyskamy lekki złoty kolor, pod  koniec wsypujemy cukier, odstawiamy do lekkiego przestudzenia
  • dodajemy następnie mąkę, proszek do pieczenia, jajko i cynamon, całość wyrabiamy nie powiem ciasto średnio się mnie słuchało i nie chciało się skleić i stworzyć zwartej kuli,  pomogłam mu dodając około łyżki gorącej wody, zadziałało,
  • stolnice wysypujemy mąką i odrywamy cześć ciasta, które rozwałkowujemy na około 0,7-1cm i wykrawamy szklanką okrągłe ciasteczka, które przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, pieczemy  na złoty kolor około 15minut w piekarniku nagrzanym do 180ºC.




Źródło:  http://ugotowane-z-pasja.blogspot.com/2012/08/domowe-ciasteczka-owsiane-ala-zotokose.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz