środa, 29 października 2014

CIASTO DYNIOWO-CZEKOLADOWE

Propozycja na Halloween i nie tylko, pyszne i proste w wykonaniu ciasto dyniowo -czekoladowe, idealne na jesienne wieczory, gorąco polecam :)

Składniki:
  • 3 jajka ( osobno białka i żółtka)
  • 1 szklanka cukru
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 4 łyżeczki ciemnego kakao
  • 1 łyżeczka  ekstraktu waniliowego
  • 1 szklanka oleju
  • 2 szklanki startej dyni na dużych oczkach ( ja użyłam 1 szklanką musu z dyni)
  • 50 -80g posiekanej gorzkiej czekolady lub groszków czekoladowych

Dodatkowo:
  • czekolada gorzka lub mleczna
  • żelki np. robaczki 

Wykonanie:
  •  białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli , nie przerywając ubijania dodajemy cukier, a następnie  żółtka jedno po drugim,
  • do masy jajecznej wsypujemy teraz  pozostałe składniki tj. przesianą mąkę  wymieszaną z proszkiem i sodą, kakao, ekstrakt waniliowy ,olej, mus z dyni  oraz groszki czekoladowe, wszystko delikatnie ze sobą łączymy mieszając, a nie miksując
  • gotowe ciasto przekładamy do formy  ja użyłam 2 małych formy (26x20cm) ,można również użyć keksówki (25x11cm)  
  • ciasto pieczemy około 50-60 minut do suchego patyczka w temperaturze 180°C ( ja piekłam w małych foremkach dlatego czas pieczenia skrócił się do 40 minut)
  • gotowe ciasto studzimy, a następnie ścinamy czubki,  które pokruszymy i będą nam imitowały ziemię lub możemy użyć  pokruszonych ciemnych ciasteczek
  • wierzch  ciasta polewamy roztopioną czekoladą , posypujemy okruszkami, a na nich układamy np. robaczki itp., dobrej zabawy :)





Źródło: http://www.marta-gotuje.pl/ciasto-dyniowe-z-czekolada/

4 komentarze: