wtorek, 10 marca 2015

CIASTO CZEKOLADOWE WEGAŃSKIE BEZ PIECZENIA

Proste i szybkie w wykonaniu ciasto na bazie paru składników, bez pieczenia, wegańskie w smaku intensywnie kakaowe jak dobra wytrawna trufla, słodycz dodają dojrzałe banany ale gdyby dla kogoś było mało słodkie zawsze dodatkowo można dodać miód lub inny rodzaj słodziwa, a i kropką nad i są tutaj orzechy które świetnie współgrają z całością. Krótko mówiąc  zdrowsza alternatywa dla tradycyjnych czekoladowych słodkości, dla mnie pycha :)

  
Składniki:
  • 3 duże dojrzałe banany
  • 125g gorzkiego kakao
  • 50g mąki kokosowej
  • 50-70g orzechów włoskich
  • dodatkowo można dodać 2 łyżki miodu lub innego słodziwa

Wykonanie:
  •  banany blendujemy lub  rozgniatamy widelcem na papkę
  • dodajemy do nich kakao i mąkę kokosową, całość mikserem lub ręcznie wyrabiamy na gładką ale lepką kulę
  • na koniec dodajemy posiekane orzechy włoskie, całość  jeszcze raz  dokładnie mieszamy
  • masę przekładamy do niewielkiej formy  wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach około 17x17cm , wierzch wyrównujemy, dociskając dłońmi, tak żeby uzyskać w miarę jednolitą grubość
  • ciasto wkładamy do lodówki na noc
  • następnego dnia kroimy na niewielkie kawałki , można tak jak ja dodatkowo posypać je z wierzchu orzechami.





Źródło: http://kobieta.onet.pl/zdrowie/najlepsze-lekkie-ciasto-czekoladowe-z-orzechami-bez-pieczenia-bezglutenowe-i-bez/bfl1k

14 komentarzy:

  1. super! dla mnie idealne.. nic więcej nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest fenomenalny pomysł!! na pewno będę je często przygotowywać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak też mnie ten przepis w pełni uwiódł :) gorąco polecam :)

      Usuń
  3. wygląda jak taka pyszna czekoladowa pianka :)! dodaję do listy ciast do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak pięknie to wygląda. Aż nie mogę wytrzymać. Uwielbiam ciasta mocno czekoladowe. To prezentuje się naprawdę dobrze. Koniecznie muszę spróbować przepisu :) Dam znać jak wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo jestem ciekawa czy ciasto smakowało, mam nadzieję, że tak :)

      Usuń
  5. Dzień dobry,
    Czym mogę zastąpić makę kokosową?
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm spróbuj może ze zmielonymi migdałami choć nie robiłam tego ciasta z innym zamiennikiem więc trzeba przetestować

      Usuń
  6. Ja też chciałabym spytać o mąkę kokosową - mam zmielone migdał oraz mąkę ryżową, jaglaną, kukurydzianą, ziemniaczaną i pszenną. Co najlepiej zastąpi mąkę kokosową?

    OdpowiedzUsuń