wtorek, 22 grudnia 2015

KRAJANKA PIERNIKOWA CHOINKI




Składniki ( forma 30x40cm):
  • 200g masła
  • 150g cukru
  • 16g cukru waniliowego (małe opakowanie)
  • szczypta soli
  • 4 jajka
  • 200g mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki przyprawy do pierników
  • 40g ciemnego gorzkiego kakao
  • 3 łyżki mleka
  • garść posiekanych orzechów ( dodałam dodatkowo)
Dodatkowo:
  • 1 białko
  • 1 do 1 ½ szklanki cukru pudru
  • barwnik zielony w proszku
  • kolorowe groszki do ozdoby choinek
Do białka dodajemy 1 do 1 ½ szklanki cukru pudru  mieszamy, aż pozbędziemy się grudek. Dodajemy barwnik zielony, mieszamy. Lukier powinien być gęsty na tyle żeby móc nim rysować wzorki ( jeżeli będzie za gęsty dodajemy odrobinę wody, jeżeli zbyt rzadki dodajemy trochę cukru pudru). Ja lukier przełożyłam do woreczka strunowego i odcięłam róg, w taki sposób zdobiłam piernikowe choinki.


Wykonanie:
  • masło ucieramy na gładką masę, partiami dodajemy cukier, cukier waniliowy i sól, miksujemy aż powstanie jednolita masa
  • stopniowo  dodajemy po 1  jajku ,miksując po każdym dodaniu
  • następnie mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, przyprawą do pierników , kakao oraz posiekanymi  orzechami, po czym dodajemy mieszankę do masy w 2 porcjach na zmianę z mlekiem, miksując na średnich obrotach
  • ciasto wkładamy do formy ( 30x40cm)wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem i wysypanej mąką formy
  • pieczemy w piekarniku nagrzanym do180°C 15-20 minut
  • zimną krajankę kroimy na trójkąty i ozdabiamy zielonym lukrem oraz kolorową posypką




Źródło: Książka ” Czekoladowe ciasta”

2 komentarze:

  1. Cudowne ciasto a jak pięknie udekorowane :)

    Chciałam poinformować, że ten blog nominowałam do nagrody Liebster. Serdecznie zapraszam do zabawy ! Kuchnia Paulettes.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hi hi bardzo dziękuję za nominację, postaram się wziąć udział w zabawie :)gorąco pozdrawiam :)

      Usuń