sobota, 22 lutego 2014

CIASTO ANIELSKIE

He He poszalałam trochę z tym ciastem, tak ładnie wyglądało, że nie mogłam się mu oprzeć i musiałam je upiec  tym bardziej, że jest okazja bo to już rok jak prowadzę bloga , dokładnie 22.02.2013 powstał pierwszy wpis:) Dziękuję wszystkim odwiedzającym mojego bloga  bo to wszystko dla Was :*  i mam nadzieję, że dalej będziecie mi towarzyszyć w następnym roku. A ciasto które upiekłam to jak doczytałam  jest to klasyk angielski, prezentuję się bardzo anielsko, jednak jest bardzo słodkie i tu zdecydowanie polecam krem i polewę zastąpić kremem np. na bazie mascarpone i wtedy będzie ideałem ciasta, gorąco polecam :)


Składniki na ciasto:
  • 250g masła w temperaturze pokojowej
  • 1 ¼ szklanki drobnego cukru
  • 4 jajka (osobno białka  i żółtka)
  • 1 ½ szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3-4 łyżki mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu wanilii
  • barwnik żółty i czerwony 
Krem:
  • 2 szklanki cukru pudru
  • ½ kostki masła (125g)
  • ziarenka z pół laski wanilii 
Cukier puder, masło i ziarenka wanilii ucieramy mikserem na gładki krem

Polewa:
  • 2 szklanki cukru pudru
  • 3 łyżki masła
  • 1-3 łyżki gorącej wody
  • dodatkowo barwnik czerwony 
Cukier puder, masło oraz gorącą wodę miksujemy na gładką masę, do mniejszej miseczki odkładamy 2-3  łyżki polewy, dodajemy barwnik czerwony ale tylko tyle aby uzyskać kolor różowy, przekładamy do rękawa cukierniczego.


 Wykonanie ciasta:
  • masło i cukier ucieramy  na jasną kremową masę, dodajemy po kolei żółtka nie przerywając miksowania,
  • następnie stopniowo do masy dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, mleko i ekstrakt wanilii
  • w drugim naczyniu ubijamy białka ze szczyptą soli  na sztywną pianę, dodajemy do ciasta, całość delikatnie mieszamy
  • ciasto dzielimy na trzy równie części do jednej dodajemy żółty barwnik, do drugiej czerwony( tylko tyle aby uzyskać różowy kolor) , trzecią części pozostawiamy w naturalnym kolorze
  • tortownicę (20cm, ja użyłam większą dlatego ciasto jest niższe) wykładamy papierem do pieczenia i po kolei pieczemy blaty ciasta każdy około 25-35 w temperaturze 180ºC, gotowe studzimy na kratce
  • na paterze układamy najpierw żółty blat,  na którym rozsmarowujemy część kremu, przykrywamy różowym blatem smarujemy pozostałą częścią kremu, nakładamy ostatni blat który smarujemy polewą , a wierzch dekorujemy dowolny wzorem różową polewą i gotowe.






Źródło: Książka Carla Bardi „ Ciasta”

11 komentarzy:

  1. dla małej księżniczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno nie jedna mała księżniczka byłaby zadowolona z takiego ciacha :)

      Usuń
  2. prezentuje się przepięknie! :)
    no to kolejnych pysznych pomysłów na następne lata blogowania Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, dziękuję, dziękuję :) i gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  3. to nie błąd? na 125g masła DWIE szklanki cukru pudru? Taką ilością kremu przełożony jest ten piękny torcik?Tego nie da się utrzeć, a poza musi być bardzo słodki ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie taki przepis na ten klasyk angielki(tak opisuje to ciasto autorka książki) jest w książce i faktycznie masa jest mega słodka więc zdecydowanie polecam zastąpić ją masą na bazie serka kremowego lub mascarpone, a Utrzeć ją wbrew pozorom dało się łatwo , no i konsystencja może nie jest płynna ale bez problemu da się ją rozsmarować, gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Wyglada przepysznie! Ja niestety nie mam talentu do wypiekow, wiec ciesze sie, ze istnieje cos takiego jak poczta tortowa. Gdyby nie to to goscie byliby biedni albo nigdy na urodziny nie byloby tortow :) Zazdroszcze takiego talentu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zachwycona smakiem tego ciasta.

    OdpowiedzUsuń