środa, 16 kwietnia 2014

BABKA SZAFRANOWA

Babka jest idealna, ładnie wyrasta , jest delikatna, puszysta i sprężysta, dla mnie ideał babki. Gorąco polecam :)


 Składniki:
  • 1 szklanka mleka
  • ½ łyżeczki pokruszonych nitek szafranu
  • 2 ¾ szklanki mąki pszennej
  • 1 ½  łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 230g masła w temperaturze pokojowej
  • 1 ½ szklanki cukru ( ja dodałam mniej)
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • cukier puder do posypania babki

Wykonanie:
  • do mleka (o temperaturze pokojowej) dodajemy szafran, mieszamy i odstawiamy
  • mąkę, proszek i sól mieszamy, odstawiamy 
  • w drugim naczyniu, miękkie masło ucieramy z cukrem na jasną puszystą masę, następnie nie przerywając miksowania dodajemy po kolei jajka ,a na koniec ekstrakt waniliowy, mieszamy
  • do masy dodajemy teraz na przemiennie mieszankę mąki i mleko z szafranem, kończymy na mące, całość dokładnie miksujemy na gładkie ciasto
  • ciasto przekładamy do formy z kominkiem ( ja użyłam tortownicy 26cm z kominem) , wysmarowanej masłem i wysypanej mąką, pieczemy około 50-60 minut w piekarniku nagrzanym do 180ºC ,do suchego patyczka.


Źródło: http://nadrugimkonculiny.blogspot.com/2011/05/babka-szafranowa.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz