sobota, 21 lutego 2015

KRAJANKA OREO FUDGE



Składniki:
  • 45 g masła
  • 350 g  połamanej białej czekolady
  • 250 g mleka  skondensowanego  zagęszczonego słodzonego np SM Gostyń
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • szczypta soli
  • 170g ciastek Oreo

Wykonanie:
  • masło, białą czekoladę i mleko skondensowane słodkie wkładamy do rondla i podgrzewamy na niewielkim gazie, często mieszając, żeby masa się nie przypaliła,  gdy składniki zaczną się ze sobą łączyć , dodajemy ekstrakt waniliowy oraz szczyptę soli, całość  mieszamy
  • mieszankę ściągamy z gazu i dodajemy  pokruszone ciastka Oreo ,( ciastka kruszymy na większe i mniejsze kawałeczki) mieszamy , przekładamy do formy ja użyłam tortownicę 18cm,wyłożoną  folią spożywczą, wierzch dodatkowo  dekorujemy większymi kawałkami Oreo,  masa jest jeszcze ciepła , więc dopiero zimną wkładamy do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.





Źródło: http://durszlak.pl/przepis/oreo-fudge?c=tag&t=oreo-fudge

53 komentarze:

  1. Super to wygląda :) i pewnie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :) jeżeli lubisz białą czekoladę i oreo to będziesz zachwycona :)

      Usuń
  2. piękna krajaneczka :) Kiedys taka zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam szybka i pyszna, no może słodka ale czasami można słodko pogrzeszyć :p

      Usuń
  3. No, to gdzie można wpaść na takie cudeńko?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglada wspaniale, uwielbiam oreo musi byc pyszne!
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjecia! Myslisz,ze uda sie z gorzka czekolada? Nie lubie białej :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :D w sumie można spróbować, też się nad tym zastanawiałam ale wydaje mi się, że nie powinno być problemu choć w innej wersji jeszcze nie testowałam

      Usuń
  6. twój własny przepis? :) wygląda wyśmienicie, napewno kiedyś zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie :)ja tylko testuje kolejne przepisy podpatrzone to tu, to tam i dopiero jak mi zasmakuje polecam na blogu :) a krajankę oreo polecam :)

      Usuń
  7. Przepysznie to wygląda i mam zamiar spróbować, ale byłabym wdzięczna gdybyś powiedziała jaka to ma konsystencję po wyciągnięciu z lodówki? Taka jak czekolada zwykła? Czy bardziej miękkie? I czy z twojego Przepisu wychodzi duża ilość? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w konsystencji przypomina hmm coś pomiędzy truflą a masłem lekko twardym, łatwo się kroi , co do ilości to robiłam tą krajankę w tortownicy 18 cm i kroiłam na różnej wielkości kawałki więc trudno powiedzieć mi sztukowo ile takich kawałków wychodzi, pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Chciałam zapytać jak długo trzeba podgrzewać tą mieszankę? Mam ochotę zrobić to cudo a nie chciałabym tego zepsuć.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie długo do momentu kiedy biała czekolada całkowicie się rozpuści i się ładnie połączy z całością, tworząc spójną masę, warto stać przy rondlu i mieszać żeby masa się nie przypaliła, pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Kolezanko, chyba zapomniałaś wpisać jakiegoś składniku, (mąki?) ponieważ wyszła mi rzadka maź, cała rozpływająca się po wyjęciu z lodówki... Trzymałam całą noc. Pozatym w tortownicy było tego połowe tyle ile ty masz na zdjęciu, masa była bardzo niska. Żal mi było pieniedzy więc połączyłam mase z ciastem do naleśników ;) Koniec końców wyszły mi naleśniki oreo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w przepisie wszystko się zgadza , w takim razie zastanawiam się dlaczego Ci ta krajanka nie wyszła, może zamiast mleka skondensowanego słodzonego dałaś zwykłe mleko skondensowane nie słodzone takie do kawy albo dałaś za mało czekolady, trudno powiedzieć, a co rozmiaru formy to użyłam niewielkiej tortownicy o rozmiarze 18 cm dlatego całość po zastygnięciu jest dość wysoka. Najważniejsze, że się masa nie zmarnowało obstawiam,że naleśniki były pyszne. Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Skuszony zdjęciem dziś zrobiłem krajankę. Zastanawiam się jak Pani to zrobiła, że krajanka jest dość gruba. Z tej ilości wyszło mi małe pudełko. Gdybym użył 18 cm tortownicy, krajanka by miała chyba z 2 cm :-) Po drugie krajanka jest obrzydliwie słodka! Po wizycie w lodówce jest twarda, ale mi to nie przeszkadza.

    OdpowiedzUsuń
  11. fakt tak krajanka jest bardzo słodka , jednak bazą jest tu biała czekolada , mleko skondensowane słodkie zagęszczone no i ciasteczka oreo więc słodycz krajanki jest i musi być duża:).
    Co do twardości , ja osobiście nie miałam problemu z krojeniem,jednak przed krojeniem można wcześniej wyjąć ją z lodówki.
    Natomiast co do foremki użyłam najmniejszą jaką miałam czyli małą 18 centymetrową tortownicę, gdzie wysokość krajanki była w okolicy 3 cm. Szczerze mówiąc dziwi mnie ,że wyszła Panu mała ilość masy trudno mi powiedzieć dlaczego, może użył Pan mleka skondensowanego ale niesłodzonego ?

    OdpowiedzUsuń
  12. To są moje smaki, mleko skondensowane, biała czekolada... Zastanawiam się czy odrobinę mleka w proszku nie dosypać bo uwielbiam. Jak sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
  13. hmm teoretycznie tak ale boję się ,że masa zrobi się za sucha ,choć można spróbować dać niewielką ilość tak dla smaku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam :) Bardzo podoba mi się ten przepis, mam tylko małe pytanie. Czy mleko skondensowane ma być wcześniej gotowane (tak jak do wafli) czy nie ? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleka skondensowanego nie gotujemy wcześniej , podgrzewany je z pozostałymi składnikami, pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Bardzo proszę o szybką odpowiedź - jakiego mleka skondensowanego słodzonego Pani użyła? Czy można skorzystać z mleka zagęszczonego typu Gostyń? Ma być rzadkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, może być Gostyń czyli mleko skondensowane zagęszczone słodzone http://smgostyn.pl/pl/produkty/18-mleka-zageszczone-slodzone/80-mleko-zageszczone-slodzone-gostynskie-8-530g
      pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Wielkie dzięki! Składniki kupione, zaczynam robić :)

      Usuń
    3. Wyszło świetne :) co prawda na blaszkę za mało, ale użyłam keksówki, zmieściło się idealnie. Dziękuję za inspirację.

      Usuń
    4. super :) bardzo się cieszę ,że smakowało :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Mleko trzeba wcześniej ugotować ?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie trzeba kupujesz gotowe mleko słodzone skondensowane które dopiero z masłem i czekoladą podgrzewasz.

      Usuń
  17. Bardzo pyszne, moje ulubione <3 i nawet z moim brakiem jakichkolwiek zdolności kulinarnych bez problemu wychodzi :D tylko ja używam bez ekstartu waniliowego, bo tak smakuje mi lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że krajanka wychodzi ,a co najważniejsze, że smakuje :) gorąco pozdrawiam

      Usuń
  18. a jeśli nie mam akurat w domu ekstraktu wanilii mogę go czymś innym zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  19. Troszkę zmodyfikowałam przepis ponieważ jak spróbowałam to było bardzo słodkie więc na wierzch położyłam truskawki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak krajanka ta jest bardzo słodka ,super pomysł z tymi truskawkami , przetestuję , dzięki :)

      Usuń
  20. Co zrobić, żeby było mniej słodkie? Kusi mnie ta Twoja krajanka ale tyle cukru zawiera... Wiem, że musi być słodka ale może choć odrobinę mniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej nic się tu nie da zrobić bo zarówno biała czekolada jak i mleko skondensowane są bardzo słodkie ,a to podstawa tego przepisu

      Usuń
  21. a jaką blachę i wymiary blach do krajanki użyć?

    OdpowiedzUsuń
  22. Jakiej czekolady Pani użyła? Zrobiłam pyszne słodkie ale... ciągnące chyba miałam czekoladę złej jakosci

    OdpowiedzUsuń
  23. Rewelacja! Udało się wszystko, każdy jest zachwycony :)
    Polecam szczerze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepszy komentarz dla blogera, gdy to co polecam smakuje :) gorąco pozdrawiam :)

      Usuń