czwartek, 7 maja 2015

CIASTECZKA Z MĄKI KOKOSOWEJ

Ciasteczka mocno kokosowe dzięki aromatycznej mące kokosowej ,przepis znalazłam na stornie Kingi Paruzel gdzie proponuje upieczenie dwóch niewielkich ciastek z dodatkiem borówek, ja jednak zdecydowałam się na drobne ciasteczka z suszonymi morelami które świetnie się łączą ze smakiem kokosa.



Składniki ( na 16szt):
  • 100g mąki kokosowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 80g cukru brązowego trzcinowego
  • 50g wiórków kokosowych
  • 150 ml mleka kokosowego
  • 4 jajka
  • dodatkowo w oryginale borówki ja dodałam pokrojone morele suszone

Wykonanie:
  • w misce mieszamy wszystkie suche składniki czyli mąkę, proszek do pieczenia, cukier  i wiórki kokosowe
  • w drugiej ucieramy jajka z mlekiem kokosowym
  • do suchych składników dodajemy masę jajeczną oraz pokrojone drobno suszone morele , całość mieszamy, z powstałej masy formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, które delikatnie spłaszczamy
  • ciastka pieczemy na złoty kolor około 12-15 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C.




Źródło:  http://kingaparuzel.pl/blog/2014/10/ciastka-z-maki-kokosowej/

29 komentarzy:

  1. mąka kokosowa jest cudowna w smaku i zawsze wychodza z niej takie urocze "popękane" wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak :) i ten aromat który towarzyszy pieczeniu :)

      Usuń
  2. Wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A gdzie można kupić mąkę kokosową bo jeszcze nie spotkałam się z takim towarem w sklepie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez problemu w sklepie ze zdrową żywnością ale już w większej ilości marketów na dziale ze zdrową żywnością też już ją można nabyć np w sklepie E. Leclerc.

      Usuń
  4. a można zamienić cukier trzcinowy na kokosowy?

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie używałam cukru kokosowego jednak wydaje mi się, że nie powinno być problemu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Utrzeć jajka... bez cukru? jak utrzeć same jajka bom niepewna? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sa za suche rozwalaja sie. Trzeba dodac czegos tlustego np. Masla orzechowego. Zupelnie lepiej smakuja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z masłem orzechowym jeszcze ich nie robiłam , kiedyś przetestuję.

      Usuń
  8. Ciastka strasznie suche. Nie chcialy sie skleic.po upieczeniu suche jak wior
    dodalam dodatkowo 1 jajko i olej bo nie chcialy sie skleic.mimo reanimacji ciasto bylo suche😒😒😒
    Przepis do poprawki... Nie polecam

    OdpowiedzUsuń
  9. zgadzam się z poprzedniczką - strasznie suche, czegoś jest zbyt mało, jakieś zakłócenia w proporcjach.

    OdpowiedzUsuń
  10. przepis poprawiłam teraz już powinny ciasteczka wyjść bez problemu

    OdpowiedzUsuń
  11. własnie upiekłam ciasteczka...pachną obłędnie, są pyszne choć troszkę suche ale maczane w jogurcie lub z mlekiem niczego nie można im zarzucić

    OdpowiedzUsuń
  12. Mleko kokosowe to płynne czy mleczko kokosowe? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chodzi o zmieszane mleko z puszki ( wstrząśnij puszką , aż wszystko się ze sobą połączy) pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Ciasteczka są mega! Dodałam chude mleko bez laktozy zamiast mleka kokosowego ,dodałam łyżkę oliwy z oliwek, a w zastępstwie moreli żurawinę suszoną oraz goszka czekoladę 85%. Smakują bardzo dobrze i nie są wcale suche. Super proste i zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pyszne połączenie :) też przetestuję tą wersję :) pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Witam, da się coś zmodyfikować zeby wyszły chrupiące ? Zrobiłem według proporcji ale niestety troszkę brakuje chrupkości. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, trudno powiedzieć trzeba testować , spróbuj zrobić je cieńsze i może wtedy wyjdą bardziej chrupkie, pozdrawiam Kasia

      Usuń