czwartek, 10 grudnia 2015

PIERNIK KAKAOWY Z POWIDŁAMI

Przepis ideał, piernik który z niego wychodzi jest  sprężysty, puszysty, wilgotny i cudownie pachnie ,a przy tym jest prosty i szybki w wykonaniu. Dla mnie odkrycie tego sezonu wiem ,że na pewno zagości u mnie na święta :)

Składniki:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 1 ⅓ szklanki cukru
  • 2 czubate łyżki kakao
  • 1-2 łyżeczki przyprawy do pierników
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka oleju roślinnego
  • 3 jajka
  • ½  - ¾ słoiczka dżemu porzeczkowego ( ja dodałam powidła śliwkowe)
Dodatkowo:
  • słoiczek (250-300g) powideł śliwkowych do przełożenia piernika
Polewa:
  • 80 g masła
  • 240 g gorzkiej czekolady
W rondlu roztapiamy masło, zdejmujemy z palnika. Następnie dodajemy posiekaną czekoladę, mieszamy aż do jej rozpuszczenia. Od razu polewamy nią ciasto i dekorujemy np. cukrowymi gwiazdkami.


Wykonanie:
  • do dużej miski dodajemy wszystkie składniki czyli przesianą mąkę z proszkiem i sodą, cukier, kakao, przyprawę do pierników, cynamon, mleko, olej, jajka oraz dżem porzeczkowy (powidła), całość miksujemy ,
  • masę przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem i oprószonej bułką tartą ( ja piekłam piernik z połowy składników i użyłam kwadratowej formy 24x24cm, natomiast autorka użyła formy 19x30cm, a z reszty ciasta upiekła jeszcze 6 babeczek)
  • pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180°C około 50 minut do suchego patyczka, jeżeli w połowie pieczenia zbytnio zacznie się rumienić przykrywamy ciasto folią aluminiową
  • gotowy piernik studzimy i dopiero zimny przekrawamy na pół i smarujemy powidłami, a wierzch polewamy polewą czekoladową.





Źródło: http://kuchniapelnasmakow.blogspot.com/2011/12/piernik-kakaowy-mojej-babci-i-mojej.html

10 komentarzy:

  1. właśnie włożyłam do piekarnika ;) trzeba wypróbować przed Świętami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że piernik będzie smakował tak jak mi :)pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Piernik w piekarniku -jestem ciekawa czy mi wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. Ile może stać taki piernik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w domu długo się nie uchował ale obstawiam, że do tygodnia bez problemu wytrzyma.

      Usuń