piątek, 5 sierpnia 2016

SZYBKIE CIASTO NA MAŚLANCE Z JAGODAMI





Składniki:
  • 2 ½ szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • ⅔ szklanki cukru ( jak ktoś lubi słodsze wypieki można dać więcej)
  • 1 szklanka maślanki
  • ½ szklanki oleju np. rzepakowego
  • 3 średnie jajka
  • sok wyciśnięty z ½ cytryny
  • 1 szklanka jagód

Wykonanie:
  • do jednej miski wkładamy wszystkie suche składniki czyli mąkę, proszek do pieczenia i cukier, mieszamy odstawiamy
  • w drugiej misce mieszamy wszystkie płynne składniki czyli maślankę, olej, jajka i sok z cytryny
  • mokre składniki przelewamy do suchych, mieszamy tylko do połączenia składników
  • ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia ( 20x24 lub tortownica 22-23cm) na wierzchy wysypujemy jagody
  • ciasto pieczemy 35-40 minut do suchego patyczka w piekarniku nagrzanym do 175°C z termoobiegiem.




Źródło: Fb Bistro mama

9 komentarzy:

  1. Wygląda na bardzo puszyste:) pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja skuszona zrobiłam dziś i wyszedł zakalec :-( co mogło pójść nie tak? :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm może produkty użyłaś prosto z lodówki, a może dodałaś za dużo jagód lub były zbyt mokre, tak naprawdę trudno powiedzieć, mi jak do tej pory zawsze to ciasto wychodziło bez problemu

      Usuń
  3. Właśnie wstawiłam do pieca i mam nadzieję, że będzie tak piękne jak na fotkach powyżej :)

    OdpowiedzUsuń